דיגיטלי

כתבי-עת מקוונים

אינדקס לכתבי-עת מקוונים במרשתת

ספרות, אמנות ותרבות

אודיסאה

כתב עת העוסק במחשבות, רעיונות ודילמות המתקיימים בחזית העשייה המדעית והפילוסופית העכשווית, בהוצאת טבע.

אימגו- כתב-עת בנושאי תרבות ותוכן

מגזין אימגו נועד לספק לגולש הישראלי מקור בלתי נלאה של ידע אשר באמצעותו יוכל הוא להרחיב את אופקיו, להעשיר את עולמו וליהנות מחוויית גלישה אינטלקטואלית ותרבותית. מדורי המגזין מכילים מאמרים המקיפים מכלול רחב של נושאים החל מאמנות, ספרות ותיאטרון, המשך בהיסטוריה, פילוסופיה, מיתוסים ופולקלור, פמיניזם, צבא וגיאופוליטיקה, מדע וכלה במאמרי ביקורת חברתית ואקטואליה שמטרתם לספק זווית התבוננות נוספת על מציאות חיינו היום-יומית.

אלכסון

כתב עת דיגיטלי המפרסם מאמרים עבריים ומתורגמים בתחומי מדע, פילוסופיה, תרבות ואמנות.
"ארכיון" - כתב עת ישראלי לארכיונאות ולתיעוד
כתב העת של האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע.

הו!

כתב עת ספרותי עברי בעריכת המשורר והמתרגם דורי מנור, שהחל לצאת לאור בישראל משנת 2005  בהוצאת אחוזת בית. חברי מערכת כתב העת הם סיון בסקין ומשה סקאל.
היסטוריה ותאוריה: הפרוטוקולים
מבית המחלקה להיסטוריה ותאוריה בבצלאל. נוסד כבמה לברור, חידוד ועדכון רעיונות ומושגים ואמצעי ליצירת ממשקים חדשים בין ממדי הפרקטיקה והתאוריה של דיסציפלינות הלימוד בבצלאל: האמנויות החזותיות מצד אחד ואמנויות הסביבה והעיצוב מצד שני.

טבור: כתב עת לענייני היסטוריה, חברה, תרבות והגות של מרכז אירופה"

מטרתו של כתב העת לשמש במה, עבור חוקרים מהארץ ומהעולם העוסקים בתחומים שונים ומגוונים של החברה, התרבות וההגות של מרכז אירופה, להציג את מחקריהם העדכניים ביותר. הוא שואף ללכד את עבודותיהם של חוקרים מדיסציפלינות שונות והוא פתוח למנעד רחב של תחומים אקדמיים כמו ספרות, היסטוריה, לימודי תרבות, מדע הדתות, פילוסופיה, מחשבת ישראל, מדע המדינה, סוציולוגיה ועוד. יוצא מטעם המרכז להיסטוריה גרמנית על שם ריכרד קבנר באוניברסיטה העברית בירושלים.

יקוד

'יְקוֹד' הוא כתב-עת לספרות עברית, ישראלית ויהודית. 'יְקוֹד' מבקש את הספרות הנכתבת מתוך חבירה לשׂפה הנושאת ערכים אתיים, אסתטיים, מטפיזיים, מדעיים, היסטוריים, דתיים, מדינתיים וארץ-ישראליים, מתוך חבירה לשאלות יסוד ותשובות יסוד המבקשות לחתור אל הראשונות.

מבוע

כתב עת ליצירה יהודית בספרות, בהגות ובאומנות

מעמקים

כתב עת וירטואלי לספרות ואמנות מבית מכללת הרצוג

מעקף

מעקף הוא כתב עת מקוון העוסק בצורות אמנותיות שונות שיש בהן נוכחות פרפורמטיבית של אמן – מחול, תיאטרון, מיצג ואמנות פלסטית, בדגש על אמנות המתקיימת בתפרים שבין סוגי מדיום שונים. מעקף מבקש לבחון באופן פתוח ודינמי את הזיקה בין עשייה אמנותית לבין תופעות תרבותיות וחברתיות עכשוויות.

סליל- כתב עת להיסטוריה, קולנוע וטלוויזיה

מטרת כתב העת האינטרנטי היא להציג מגוון של גישות הקושרות בין חקר ההיסטוריה ובין סרטי קולנוע וטלוויזיה ולהדגים כיצד השימוש בסרט יכול להעשיר את המחקר ההיסטורי. כתב העת נתמך על ידי מרכז קבנר-מינרבה להיסטוריה גרמנית, האוניברסיטה העברית בירושלים, ומשתף פעולה עם סינמטק ירושלים.

ספרות ילדים ונוער

כתב-עת לחקר ספרות ילדים, לעידוד הקריאה ולביקורת. מטרתו של כתב-העת לעדכן את קוראיו בנעשה בשדה ספרות הילדים, לשמש כלי עזר חינוכי, לעודד קריאה ולהפיץ את הספר הטוב בקרב ילדים, באמצעות קהילת המבוגרים המתווכים בין הילד והספר – ספרנים, חוקרים, מחנכים ויוצרים.  כתב העת רואה אור בחסות "קרן הספריות לילדי ישראל" והמכללה האקדמית לחינוך  ע"ש דוד ילין.

על הדרך

כתב עת מקוון בנושא ספרות, אמנות ותרבות עכשווית מיסודו של המרכז לכתיבה יוצרת על-שם שושנה מליק

עתר

כתב-עת צעיר ואיכותי היוצא ביוזמת החוג לספרות במכללת הרצוג וכולל שירה, פרוזה, כתיבה מסאית ומלווה באמנות פלסטית. כתב העת אוגד מיצירתם של כותבים צעירים וותיקים ממגוון עולמות ושואף לגעת ברובדי העומק של ההתרחשויות והזרמים המחוללים את החיים הפרטיים והציבוריים בארץ.

תקריב- כתב עת לקולנוע דוקומנטרי

תקריב הוא כתב עת מקוון הלוקח על עצמו להעלות לדיון ולביקורת את הקולנוע התיעודי הישראלי. מדי שנה מופקים בישראל עשרות רבות של סרטים תיעודיים, רובם המכריע לא זוכה לדיון שהוא ראוי לו. תקריב מבקש ליצור שיח סביב היצירה הקולנועית, שמייצגת אפשרויות חדשות לחקור, לדמיין ולחוות את העולם שאנחנו חיים בו.

חינוך והוראה

אאוריקה

כתב עת להוראת מדע וטכנולוגיה בבית ספר היסודי היוצא לאור באופן דיגיטלי על ידי מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי,  המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי,  אוניברסיטת תל-אביב. 

אתרוג - רבעון למורים ולגננות במגזר הממלכתי דתי

בהוצאת הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים בשיתוף עובדי ההוראה בחינוך הממלכתי-דתי. רבעון "אתרוג" עוסק באקטואליה, חינוך, אקדמיה, הגות תורנית, כלכלה, רפואה ועוד.

ביטאון מכון מופ"ת

מזמן בימת שיח למאמרים בתחום המחקר, החינוך וההוראה, הנכתבים בידי אנשי חינוך מן המכללות להוראה ומן האוניברסיטאות ובכל גיליון מתקיימת במת דיון בסוגיה עקרונית. הירחון משמש במה להצגת ספרים ומאמרים בארץ ובחו"ל, פרי עטם של מרצים מן המכללות ומן האוניברסיטאות.

במעגלי חינוך – מחקר, עיון ויצירה

כתב עת בהוצאת המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין'הינו כתב עת שפיט, מקוון, המפרסם מאמרים עיוניים ומחקרים במגוון נושאים הקשורים לתהליך החינוך, חברה ותרבות. 
כתב העת מייצג ראייה בין-תחומית – בין אנשי חינוך, מחקר וטיפול.

בתנועה

כתב עת למדעי החינוך הגופני והספורט בהוצאת המכללה לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט. כתב העת מאפשר במה ליוצרים מהמכללה ומחוצה לה בתחומי הדעת של התנועה והספורט. זהו כתב עת רב-תחומי המציע שיתוף בידע עובדתי ובהגיגים מדעיים של אנשי מקצוע בתחום הפעילות הגופנית והספורט. מטרת כתב העת לעודד שיח אקדמי מושכל בתחומי הדעת המגוונים של מדעי התנועה, והספורט.

כתב העת האקדמי  "דפים" 

בהוצאת מכון מופ"ת. מתמקד בתאוריה, במחקר ובפרקטיקה של הכשרת עובדי הוראה ופיתוחם. הוא מיועד למורי המורים במכללות, למרצים באוניברסיטאות ולסטודנטים. כתב העת האקדמי דפים מופיע פעמיים בשנה, עובר תהליכי שיפוט חיצוניים ונערך על פי הנהלים והכללים של כתב עת מדעי מובחר. זהו כתב העת השפיט המרכזי הקיים בארץ בנושא הכשרת מורים.

הד הגן

הד הגן מלווה ומבטא את העבודה המקצועית - פדגוגית של הגננות מזה67 שנים . 
הרבה לפני קום המדינה (החל משנת 1935 תרצ"ה) יזמו האימהות המייסדות של גן-הילדים העברי, הוצאתו של ביטאון משלהן שישמש הד, לקולות מהשטח, ולחידושים מעולם האקדמיה וקראו לו בשם "הד הגן". 
הביטאון יצא לאור עד שנת 2018 

לימודים

כתב עת וירטואלי לחינוך והוראה מבית מכללת הרצוג

למד לשונך

מבית האקדמיה ללשון עברית. בעלונים מתפרסמות המילים בשימוש כללי שקבעה האקדמיה ומבחר מונחים מתוך המילונים המקצועיים שאושרו באקדמיה.

מדי חודש בחודשו

כתב עת של האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך.

מספר חזק 2000

כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
כתב העת מיועד לקהילת העוסקים בחינוך מתמטי: מורים למתמטיקה בחינוך היסודי, מכשירי מורים, מורי מורים, סטודנטים להוראת מתמטיקה וחינוך מתמטי וחוקרים בתחום החינוך המתמטי.
כתב העת כולל מאמרים מגוונים במתמטיקה ודידקטיקה של הוראת המתמטיקה ומאמרים מתחום המחקר בחינוך מתמטי.

מפתח

כתב עת למורי המוזיקה בהוצאת האגף לתכנון ולפתוח תכניות לימודים

על הגובה

כתב עת לענייני הוראה בחינוך הגבוה . רשות ההוראה של המסלול האקדמי המכללה למינהל יוזמת את הוצאתו לאור והפקתו של מערכת "על הגובה" מורכבת מנציגי אוניברסיטאות ומכללות בארץ, שעניינם הוא בשיפור ההוראה והלמידה.

פנים

כתב עת לתרבות, חברה וחינוך בהוצאת הסתדרות המורים בישראל.

ראש גדול

ירחון מדע לצעירים היוצא בשיתוף האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. בירחון כתבות, מאמרים, קישורים, סקירות ושעשועי מדע בתחומים הנמצאים בחזית המחקר המדעי בארץ ובעולם.

שונות

אקולוגיה וסביבה

כתב עת למדע ולמדיניות הסביבה, משמש אכסניה בין-תחומית לדיונים, למאמרים ולמחקרים העוסקים בסוגיות עכשוויות של סביבה וקיימות בישראל. מיזם משותף של האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה (ע"ר), החברה להגנת הטבע, המשרד להגנת הסביבה, קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים ואינו מיועד למטרות רווח.

בנוגע לרגש

מבית עמותת נט"ל- נפגעי טראומה על רקע לאומי

יד ושם ירושלים

כתב עת רבעוני באנגלית ובעברית הסוקר התפתחויות מרכזיות הקשורות לשואה וליד ושם. כתב העת סוקר מגוון גדול של נושאים ובהם יזמות מחקר חדשניות, כינוסים אקדמיים, כלי חינוך, קורסים להכשרת מורים ופיתוח תכניות לימודים. הכתבות מספרות על פרסומים חדשים, על רכישות חדשות של פריטים מתקופת השואה ועל פרויקטים והישגים רבים של היכל השמות של יד ושם המנציח את קרבנות השואה. עוד בכתב העת סיפורים אישיים של קרבנות שואה, של ניצולים ושל חסידי אומות העולם, דבריהם של אישים ידועי שם שביקרו באתר, מידע על מכלול המוזאוני החדש ומאמרים על מגמות ועל נושאים הקשורים לשואה.

יער

בהוצאת קרן קיימת לישראל. כתב עת לניהול יערות ושטחים פתוחים

מידעת

כתב עת אקדמי, מקצועי, שפיט העוסק בהיבטים השונים של ספרנות, מידע וארכיונאות. מטרתו להציג את העשייה המחקרית-מקצועית ולדון בנושאים עכשוויים בתחום, כדי לתרום לפעילות האקדמית ולקידום ספריות, ארכיונים, מרכזי מידע ותרבות.

מניתוק לשילוב

כתב עת אקדמי שפיט היוצא לאור על ידי אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון במינהל הפדגוגי במשרד החינוך. כתב העת מיועד לעוסקים בתחום קידום ילדים ונוער בסיכון, בשדה ובאקדמיה, וגם לציבור הרחב המוצא עניין בתחומים אלה. בגיליונות כתב העת מובא ידע חדש ועדכני שטרם פורסם בעברית.

משפט ועסקים

כתב עת של בית הספר רדזינגר למשפטים, המרכז הבינתחומי הרצליה.

סוציולוגיה ישראלית 

כתב עת לחקר החברה בישראל. החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, אוניברסיטת תל אביב

סטטוס

כתב עת לחשיבה ניהולית ואסטרטגית. הירחון הישראלי לחשיבה ניהולית ואסטרטגית – הוא המגזין המוביל למנהלים, חוקרים, יועצים וסטודנטים לניהול כבר למעלה מעשרים ושלוש שנים. הכתבות והמדורים הקבועים שלו מציגים את אתגרי הניהול בארגונים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי ומציעים זוויות ראייה שונות, ממצאי מחקר מעודכנים ושיטות ניהול חדשניות בתחומי האסטרטגיה, השיווק, המכירות, הפיתוח, הייצור, השירות, משאבי האנוש, מנהיגות ועבודת צוות.

עיתון הגיל החדש

עיתון הגיל החדש - עיתון לאנשים מתחדשים, מופק על-ידי אגף הייעוץ לקשיש של הביטוח הלאומי. העיתון מיועד לאוכלוסיית הקשישים והגמלאים החדשים.

Data.gov.il – אתר מאגרי המידע הממשלתיים

מרכז מאגרי נתונים מכלל משרדי הממשלה הפתוחים לשימוש הציבור. האתר מאפשר חיפוש נתונים בקלות וביעילות. המשתמשים ב- data.gov.il מקבלים יד חופשית לפיתוח יישומים ומערכות המבוססות על המידע המפורסם בו וכל עדכון במאגרי המידע באתר מעודכן אוטומטית גם ביישומים המבוססים עליו. כיום ניתן למצוא באתר מאגרי מידע של משרדי ממשלה מרכזיים וכמה רשויות מרכזיות. המאגרים הם בנושא דיור, תחבורה, מזג אוויר, תקציב המדינה ועוד.

כל הזכויות לאיסוף החומרים שמורות לאילת גוטאירז

 

דברו איתנו בווצאפ

תפריט נגישות